نحوه انتقال (Deploy) از محیط توسعه در نرم افزار بیزاجی

در مقاله قبلی به تبیین محیط های مختلف بیزاجی پرداختیم در این مقاله قصد این را داریم تا نحوه انجام این کار را اتجام دهیم.

بررسی اجمالی

این کار توسط چرخه تکامل ۷ مرحله ای و در مرحله آخر و در قسمت Execute  قابل انجام  می باشد.
پیکربندی استقرار شامل موارد زیر است:
انتخاب نسخه هایی از فرآیندها که قرار است انجام شود و سپس انتخاب محیط هدف (تست یا تولید) همراه با سایر گزینه های خاص برای هر محیط می باشد.
با یکبار کلیک به طور خودکار (در اولین استقرار) مولفه های محیط هدف (پورتال کار، پایگاه داده و سرویس زمانبندی) ایجاد می کند و برای استقرار بیشتر، در هر، محیط هدف را با اطلاعات جدید به روز می کند به عبارت دیگر پس از اولین استقرار با انتخاب هر کدام از فرآیند ها امکان استقرار(Deploy) فراهم می شود.

اجرای استقرار(Executing the Deployment)

انجام این کاربا استفاده از استودیو بیزاجی است. آن را از مرحله ۷ فرآیند جادوگر (گزینه Execute)  با انتخاب گزینه فرایند استقرار. همانند تصویرDeployment01_Step7

با موارد(Cases) موجود چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که یک استقرار(Deploy) توسط بیزاجی اجرا می شود، موارد (Cases) موجود در محیط توسعه به محیط تولید یا آزمایش منتقل نمی شوند. بیزاجی همچنین مقادیر ذخیره شده در نهادهای اصلی(Master Entity) را انتقال نمی دهد.
هنگامی که یک استقرار به یک محیط تولیدی(Production) که در حال حاضر وجود دارد انجام می شود، موارد موجود در محیط تولید(Production)  در این محیط همواره حفظ می شود.
اگر نسخه فرایندی(Process) جدید در تولید(Production)  مستقر شود، مورد های(Cases) موجود با نسخه ای که توسط آنها ایجاد شده است ادامه خواهد یافت.
موارد جدید(New Cases) ایجاد شده در تولید بر اساس آخرین نسخه فرآیند مستقر شده ایجاد می شود.
شما همچنین می توانید تغییرات جزئی را به یک فرآیند که در حال حاضر در تولید (Production)  است (و موارد (Case)موجود که در حال اجرا هستند تغییر خواهند کرد). برای این سناریو (به عنوان مثال اضافه کردن یک ویژگی جدید(attribute)، اصلاح یک قانون کسب و کار( business rule) یا یک تخصیص دهنده( business rule))، در غیر این صورت باید نسخه فرایند فعلی را تغییر دهید و دوباره این نسخه را به Production منتقل کنید.
چرخه استقرار توصیه شده
مراحل زیر چرخه نصب مجدد نسخه های Processes را نشان می دهد:

Deployment_W11_Apply

۱- اولا استقرار در محیط آزمایش، به روش تکراری ساخته می شود تا در محیط آزمایش، اضافات و اصلاحات مورد نظر شناسایی شود و کد بتواند در محیط توسعه تنظیم شود.
در محیط توسعه همچنین میتوانید نمونه اولیه سریع، تأیید گردش کار و آزمایشهای واحد را انجام دهید.
این تکرارها را بدون علامت گذاری نسخه به عنوان یک کاندیدای انتشار انجام دهید تا تمام تست های واحد در محیط آزمایش انجام شود.
۲-هنگامی که تنظیمات بیشتری برای آنچه که در آزمایشات انجام شده در محیط آزمایش انجام نشده است، می توانید با مشخص کردن نسخه های فرایندی که به عنوان نامزد رندر علامت گذاری می شوند، می توانید به محیط تست اعزام کنید. اگر تنظیمات مورد نیاز است، باید نامزد انتشار را لغو کنید، تنظیمات را در محیط توسعه انجام دهید و دوباره شروع کنید.
Deployment00_ProdServer
۳- هنگامی که نسخه های فرآیند داوطلبی رأی نتایج مثبتی را دریافت می کنند و تایید می شوند می توانید نامزد انتشار را به محیط تولید اعمال کنید.

advanced_components_2_11_2

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *