انتخاب نرم افزار BPMS از نظر بروس سیلور

معیارهای انتخاب نرم افزار BPM

اگر وقت ندارید کل اینترنت را در مورد معیار های انتخاب نرم افزار BPMS بگردید ، این مقاله به عنوان یک خلاصه اجرایی از ارائه “معیارهای انتخاب نرم افزار BPM” توسط بروس سیلور از شرکت بروس سیلور است. تفاوت های واقعی بین فروشندگان نرم افزار و محصولاتشان وجود دارد. برخی از این راه حل ها برای شما بسیار بهتر از بقیه کار می کنند ، اما روی کاغذ ، یکسان به نظر می رسند. سیلور توضیح منطقی و مفصلی در مورد چگونگی یافتن نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار ارائه می دهد که برای شما مفید باشد.

bpms 1

معرفی دکتر بورس سیلور

دکتر بروس سیلور یک تحلیلگر و مشاور مستقل در صنعت است که روی مدیریت فرآیند تجارت و فناوری های مدیریت محتوا تمرکز دارد. او نویسنده مجموعه گزارش های BPMS 2006 ، ارزیابی پیشنهادهای برجسته BPMS است که از طریق BPMInstitute.org به صورت رایگان در دسترس است و وبلاگ BPMS Watch به آدرس www.brsilver.com/wordpress ، که شامل گزارش ها و مقالات دیگری است. او همچنین ستون Change Agent را در مجله Intelligent Enterprise ، ستون BPMS Watch را در BPMInstitute.org و داستان های برجسته ای را در Intelligent Enterprise و InfoWorld می نویسد.

مدیریت فرآیند کسب و کار یک چالش است زیرا مرزهای بین فرایندها را برطرف می کنند. این چالش ها عبارتند از:
  • واگذاری ناکارآمد ، زمان چرخه طولانی
  • سیستم های پیچیده که ادغام و تغییر در آنها دشوار است.
  • معیارهای پایان به پایان وجود ندارد
  • تغییر مداوم
  • منابع IT کمیاب

BPMS چیست؟

BPMS مخفف برنامه های نرم افزاری مدیریت فرآیند کسب و کار است که فرآیندهای تجاری را خودکار ، یکپارچه و بهینه می کند. BPMS کارآیی ، چابکی ، انطباق و قابلیت مشاهده (معیارهای پایان به پایان) را ارائه می دهد. BPMS در صنایع بانکی و بیمه ، در ارتباطات از راه دور ، در دولت و در همه صنایع برای منابع انسانی ، انطباق SOX ، تشکیل پرونده های مالیاتی و سایر موارد استفاده می شود.

راه حل های فروشنده BPMS همه کار یکسانی را انجام نمی دهند. هر یک برای مجموعه خاصی از فرایندها ، الزامات یکپارچه سازی ، رابط انسانی و الزامات مدیریت استثنا و الزامات مدیریت عملکرد بهینه شده اند. هر یک فرضیات خاصی در مورد نقش ها و مهارت های مورد نیاز طراحان فرایند ارائه می دهد. یافتن راه حل BPMS متناسب با نیازهای شما کار ساده ای نیست. معیارهای انتخاب باید براساس سوالات زیر می باشد:

  • آیا BPMS با نوع فرآیند شما مطابقت دارد؟ به دنبال ویژگی های اصلی مانند گردش کار ، قوانین کسب و کار باشید
  • آیا BPMS از چرخه عمر فرآیند شما پشتیبانی می کند؟ آیا دارای یکپارچه سازی چابک با برنامه نویسی است؟ شبیه سازی عملکرد؟ تجزیه و تحلیل؟
  • آیا BPMS معیارهای استاندارد IT شما را برآورده می کند؟ آیا دارای مقادیر سنتی فناوری اطلاعات مقیاس پذیری ، قابلیت اطمینان ، معماری است؟
  • آیا فروشنده قدرت و بلوغ مالی دارد؟

وعده های BPMS عبارتند از:

مدلسازی ، که شامل توانایی انجام فرایندهای عملیاتی پایان به پایان کار ، ترکیب پردازش مستقیم ، گردش کار انسانی ، یکپارچه سازی برنامه ها و استثنائات و معاملات است.

یکپارچه سازی ، که توانایی ارتباط با هر سیستم خارجی را بدون در نظر گرفتن مکان ، سیستم عامل ، ارتباطات ، زبان برنامه نویسی یا مدل تضمین می کند

مدیریت ، که شامل معیارهای کسب و کار است که می تواند در زمان واقعی با هشدارهای واقعی و اقدامات ناشی از انحراف از معیارهای تجاری هدف و توافق نامه های سطح خدمات ، مشاهده شود.

دو نوع اساسی از BPMS وجود دارد.

اولین مورد ، معماری گردش کار است که دارای ویژگی های زیر است:

براساس مدل مرجع WfMC ، XPDL

فعالیتهایی که به نقشها یا صفها اختصاص داده شده است

به طور معمول در تعامل انسان قوی ، در تلفیق ضعیف تر است

ابزار بیشتر تجزیه و تحلیل گرا است

به عنوان مثال Savvion ، Fuego ، Lombardi ، Tibco ، FileNet ، Documentum …

نوع دیگر معماری سرویس گرا است. ویژگی های این شامل:

بر اساس ارکستراسیون سرویس وب ، BPEL

فعالیت های اختصاص داده شده به “نقاط پایان سرویس” (URL ها)

به طور معمول در ادغام چابک قوی ، در تعامل انسانی ضعیف تر است

ابزار بیشتر توسعه گرا است

بعنوان مثال IBM ، Oracle ، Microsoft ، SeeBeyond ، Vitria هستند.

برای یکپارچه سازی SOA ، بسته ها از آداپتورهای یکپارچه سازی استفاده می کنند که مولفه های یکپارچه سازی را برای روش ها ، اشیا or یا رویدادهای انتخابی تولید می کنند. این روش در صورت فراخوانی فرآیند ، پاسخی را اجرا می کند.

تفاوت های زیادی بین قوانین تجارت و قوانین مسیریابی وجود دارد. قوانین تجارت در BPMS بسیار مهم است و شامل موارد زیر است:

شرایط پیچیده ای که طیف گسترده ای از عوامل محرک آن را فراخوانی می کند

در قوانین تجارت محور تعریف شده است

قوانینی که به طور متمرکز برای تجارت ذخیره می شوند

قوانین تغییر یافته بلافاصله و بدون نسخه یا دوباره استفاده مجدد اعمال می شوند

از طرف دیگر ، قوانین مسیریابی عبارتند از:

شرایط ساده در یک نقطه از جریان فراخوانی می شوند

تعریف شده در طراح فرآیند اجرایی (ابزار IT)

قانون ذخیره شده در هر فعالیت در صورت استفاده

قوانین تغییر یافته نیاز به نسخه بندی ، پیاده سازی مجدد مدل دارد

به گفته سیلور ، بیشتر BPMS واقعی از محتوا آگاه نیستند. آنها مانند هر سیستم تجاری خارجی با یک مخزن ECM رفتار می کنند. راه حل های BPMS مقادیری خارج از محدوده هستند. آنها دارای راه حل های عمودی و افقی همراه با ابزار مدل سازی هستند که می توانند یک طرح فرآیند چرخه زندگی ایجاد کنند. اکنون دستیابی به فناوری اطلاعات بهتر کار می کند ، زیرا هم تجارت و هم فناوری اطلاعات از طریق جمع آوری اجزا و نه از طریق برنامه نویسی از ابزار یکسانی استفاده می کنند.

تجزیه و تحلیل شبیه سازی یک ویژگی استاندارد است. مدل فرآیند را متحرک می کند و زمان چرخه ، توان عملیاتی و هزینه ها را محاسبه می کند. همچنین برای اصلاح پارامترها بازخورد داده های عملکرد واقعی را می پذیرد.

مدیریت عملکرد با استفاده از معیارهای تجاری داخلی و تعریف شده توسط کاربر ، داده های فرآیند تاریخی و زمان واقعی را کنترل می کند. با استاندارد شدن یکپارچه سازی فرآیند و اتوماسیون ، این یک تمایز اصلی است. داشبورد ، جدول و نمودار می تواند ایجاد شود.

هنگام در نظر گرفتن بسته BPMS باید از فروشنده شش سوال کنید.

نمونه هایی از مشتریان نصب شده با روندی مشابه شما

نقاط تماس تجاری / IT در چرخه عمر فرآیند شما

طراحی گرافیکی کلیک نقطه ای (فرآیند بدون برنامه نویسی)

چه نوع برنامه نویسی هنوز مورد نیاز است و کجا

ابزارهایی برای ایجاد شبیه سازی و داشبورد مدیریت عملکرد

ارزش راه حل ها برای برنامه های خاص من خارج از جعبه است

سیلور گفت که پیشنهادات BPMS در نوع فرض فرض ، چرخه عمر فرض فرض ، معماری سیستم ، ویژگی ها و بلوغ محصول بسیار متفاوت است. مسئله این است که بازاریابی باعث می شود که این راه حل ها کاملاً یکسان باشند. تفاوت های عمده ای وجود دارد و برخی از راه حل های فروشنده برای شما مفید خواهد بود در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند. تناسب مناسب بدین معناست که تکالیف خود را انجام دهید تا بفهمید چه نوع راه حلی لازم دارید.

با مراجعه به وب سایت بروس سیلور ، www.brsilver.com ، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد فروشندگان BPMS منفرد کسب کنید.

اخیراً بروس سیلور در کنفرانس مدیریت فرآیند تجارت BrainStorm در مورد این موضوع صحبت کرد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *