ویجت در بیزاجی

بررسی اجمالی بر ویجت در بیزاجی

Bizagi (بیزاجی)مجموعه کاملی از کنترل ها (خارج از کنترل های عادی) را برای ارائه در فرم های فعالیت های شما (رابط های کاربر) ارائه می دهد.
این مجموعه کنترل ها بیشتر مورد استفاده و مورد نیاز هر فرآیند هستند ، از جمله: کنترل بارگذاری ، ریز عکسها (image thumbnails)، دکمه های رادیویی و انواع مختلف فیلدهای ورودی ، و سایر موارد.
در پروژه هایی که به UI سفارشی و کنترل های پیچیده تری نیاز دارند ، Bizagi (بیزاجی)امکان ایجاد ویجت در بیزاجی (Widget) را ، ارائه می دهد.
می توانید ابزارهای سفارشی برای گسترش فرم های پردازش با هر گزینه ای تعاملی یا رفتار خاص ایجاد کنید (یعنی استناد به سرویس های REST ، ارائه نمودارها و تصاویر خاص ، فیلم های جاسازی شده ، فریم ها یا دکمه های سفارشی و عملکرد و غیره).
در این بخش مفاهیم اولیه برای ایجاد ویجت های مورد نیاز خود ارائه شده است.

ویژگی های مورد نیاز جهت  شروع کار

برای ایجاد ویجت در  Bizagi (بیزاجی)، به توانایی های ذیل نیاز دارید:

  1. مهارت های برنامه نویسی .

دانش به طور خاص در مورد:

  • JavaScript و HTML ترجیحا HTML 5
  • CSSترجیحاً CSS 3.
  • تخصص در jQuery و UI jQuery UI

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد jQuery ، به http://jquery.com/ مراجعه کنید.

  1. درک نماد JSON.

اگر با پرونده های JSON آشنا نیستید ، اما با پرونده های XML کار کرده اید ، ممکن است به وب سایت های متکی باشید تا به شما کمک کند در هنگام تبدیل اطلاعات از XML به JSON یا برعکس (یعنی http: //www.freeformatter) اصول اولیه JSON را یاد بگیرید. com / json-to-xml-converter.html).

  1. آشنایی با کنسول و گزینه های اشکال زدایی ارائه شده توسط مرورگرها.

به احتمال زیاد در هنگام ایجاد و آزمایش آنها باید از ویجتها اشکال زدایی و ردیابی کنید.
برای این کار ، توصیه می کنیم از Google Chrome به عنوان یک مرورگر استفاده کنید و از گزینه های ابزار Developer (که اغلب از طریق کلید F12 راه اندازی می شود) استفاده کنید.

مهم

اگرچه برای ایجاد ویجت (با توجه به دانش در مورد مهارت های برنامه نویسی وب) لازم است با نمایه مذکور ملاقات کنید ، اما در واقع هیچ چارچوب خاصی برای ساخت ویجت ها لازم نیست (یعنی ، حتی ممکن است ویجت ها را بطور مستقیم با استفاده از دفترچه یادداشت ایجاد کنید).
به عبارت دیگر ، ویجت ها در خارج از استودیوی Bizagi ایجاد می شوند و به هیچ بستر خاصی بستگی ندارند زیرا آنها به فناوری مبتنی بر وب متکی هستند (jQuery ، HTML ، CSS ، JSON).
مفهوم پشت ویجت تعریف و توسعه کنترل هایی است که با یک ساختار خاص مطابقت دارد (طراحی شده برای پشتیبانی از نمایش در هر دستگاه) تا این مدل ها محور باشند. این به معنای داشتن پارامترهای خاصی است که به آنها امکان پیکربندی و پیوستن به کلیه مراحل و سناریوهای تجاری را می دهد.

ویرایشگر ویجت

ویرایشگر ویجت خدماتی است که توسط Bizagi با مسئولیت محدود ارائه شده است و به شما امکان می دهد ویجت های خود را به صورت دستی ایجاد کنید.
برای استفاده از ویرایشگر ویجت ، به سادگی از یک مرورگر استفاده کنید و از ویژگی های زیر استفاده کنید:

  • ایجاد ویجت را از یک الگوی آماده اجرا شروع کنید.
  • از ولیدیشن ارور کد استفاده نمایید (Validation Syntax Error)

ویجت خود را در زمان اجرا برای همه دستگاه ها (دسک تاپ ، تبلت و تلفن های هوشمند) شبیه سازی کنید.

  • به گزینه های دوستانه و قدرتمندی تکیه کنید که شما را در کد نویسی شتاب و یاری می دهد ، از جمله: امکان گنجاندن کتابخانه ها در ویجت ، پیش نمایش هر تصویر و نمادهای مورد استفاده توسط آن ، استفاده از ویژگی های IntelliSense برای استفاده از API Bizagi ، و ساختن آسان پرونده ویجت
  • با داشتن لیستی از ویجت های اخیراً کار شده و ذخیره شده در مرورگر ، فضای کاری ویجت شخصی ویجت را در مرورگر خود نگه دارید (اگرچه توصیه می شود نسخه ای از ویجت خود را بارگیری کنید و آن را در محلی ذخیره کنید).

 

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *