ارتباط با سایر پایگاه داده ها در بیزاجی

ارتباط با سایر پایگاه داده ها در بیزاجی از طریق مدل سازی داده ها در Bizagi، ما مستقیما در مدل داده های فرآیند (در پایگاه اطلاعاتی Bizagi) نهادها(Entity)، ویژگی ها(Attribute) و روابط(Relationship) را  تعریف و ایجاد می کنیم.

هنگام انجام این کار، Bizagi همچنین دو مکانیسم یکپارچه سازگاری را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد که منابع داده های موجود را مستقیما به مدل داده Bizagi ادغام کنید.

این دو مکانیزم در Bizagi به عنوان تکرار داده ها (Replication) و مجازی سازی داده ها(Virtualization) شناخته می شوند که ویژگی های یکپارچه سازی داده ها را ارائه می دهند که مزایای قدرتمندی مانند امکان استفاده مجدد و یکپارچگی با مدل های داده های خارجی را فراهم می آورد.

مفهوم و ویژگی اصلی این است که Bizagi هماهنگ سازی چنین اطلاعاتی را مدیریت می کند و این مدیریت را پوشش می دهد، به طوری که برای هر دو کاربر (Bizagi Studio به عنوان مثال هنگام تعریف قوانین یا UI) یا برای کاربران نهایی شفاف است. این به این معنی است که آنها نیاز به آشنایی و دانستن ساختار و همچنین نحوه یکپارچه سازی داده های بین دو جدول منبع داده ای بیرونی ندارند.

 

چه زمانی باید از این ویژگیها استفاده نماییم؟

این مکانیزم ها مخصوص سناریوهایی هستند که ما می خواهیم از Bizagi، به عنوان مخزن (Repository)در سیستم های شرکت ها (به عنوان مثال، سیستم های اطلاعاتی که در حال حاضر در CRM، ERP،  و غیره استفاده می شود) بهره مند شویم و با استفاده از اشیاء(Objects) قابل استفاده مجدد در کسب و کار Bizagi تعاریف فرآیند را انجام دهیم.

اگرچه چنین رویکردی بهتر است برای سیستم هایی که امکان طراحی سرویس گرا  در آنها وجود ندارد و  نمی توان از طریق سرویس با آنها ارتباط برقرار نمود؛ استفاده گردد.

تصویر زیر نشان می دهد که چگونه این مکانیزم در بسیاری از موارد مفید است.

Virtualization_OV1

 

معماری Data Virtualization and Data Replication

در ارتباط با سایر پایگاه داده ها در بیزاجی این بخش یک تصویر را ارائه می دهد که به طور مختصر در خصوص استفاده از مجازی سازی داده ها یا تکرار داده ها توضیح می دهد.

Data_virtualization_and_replication

 

منبع: سایت بیزاجی

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *