انتشار(Publish) فرآیند در بیزاجی

یکی از مهمترین کار هایی که باید پس از اتمام ساخت فرآیند ها در بیزاجی (Bizagi) انجام شود انتشار (Publish) فرآیند های ساخته شده و استفاده از آن ها می باشد. در این مقاله سعی شده است به بررسی محیط های نرم افزار بیزاجی  که موضوع بسیار مهمی است پرداخته شود.

بررسی اجمالی

محیط های نرم افزار بیزاجی
پس از اتمام چرخه تکامل ۷ مرحله ای اتوماسیون فرآیند، بیزاجی (Bizagi) به شما امکان می دهد فرآیندهای مورد استفاده را برای استفاده منتشر کنید. استقرار فرایندهای بیزاجی (Bizagi) شامل ترویج فرایندها در محیط آزمایش (test)یا تولید(Production) می شود.
انتشار(Publish) فرآیند در بیزاجی
فرآیند های پیاده سازی شده توسط شما قبل از اینکه به یک محیط تولید و قابل استفاده توسط افراد سازمان تبدیل شود، ابتدا باید به یک محیط آزمایشی، سپس به صورت انتخابی به یک محیط اصلی و محصول نهایی انتقال یابند به عبارت دیگر قبل از توسعه و استفاده از فرآیند های تولید شده باید به محیط تست و سپس به محیط محصول (production) انتقال یابند .
runprocesses
برای اینکه بهتر با مفاهیم به کار برده شده آشنا شویم به بررسی و تعریف هر کدام از محیط های یبزاجی می پردازیم

محیط های نرم افزار بیزاجی (Bizagi)

محیط در بیزاجی (Bizagi) یک برنامه مستقل از یک پروژه بیزاجی (Bizagi) است (دارای پورتال مستقل ، پایگاه داده و سرویس زمانبندی (Scheduler) مستقل)
به طور پیش فرض بیزاجی (Bizagi) سه محیط مختلف ارائه می دهد که هر کدام دارای هدف اصلی خود هستند:

  1. محیط توسعه(Deployment)،
  2. تست(TETS) و
  3. تولید (Production) برای یک پروژه مشابه.

هنگام استفاده از ویژگی Deployment توصیه می شود از این سه محیط استفاده کنید.

محیط توسعه(Deployment) :

محیط نوشتن، این تنها محیطی است که در آن فرایندها مدل سازی شده و جزئیات تکمیل آنها مشخص شده است. مراحل طراحی و ساخت در این محیط انجام می شود، که در آن مدل داده ها، فرم ها و قوانین کسب و کار، همراه با سازندگان، تعاریف رابط و سایر مشخصات ایجاد می شود. کار در این محیط از طریق بیزاجی استودیو(Bizagi Studio) انجام می شود.

محیط تست(Test):

این محیط ، محیط تولید را شبیه سازی می کند. تیم توسعه انجام آزمونهای پذیرش کاربر را برای عملکرد و صدور گواهینامه فرایندها انجام می دهد. پروسه ها در محیط آزمایش می توانند به عنوان «نامزد انتشار» مشخص شوند و برای اجتناب از اصلاح در محیط توسعه تا زمانی که نسخه کاندید آزمایش به تولید منتقل شود، قفل شده باشد. محیط هدف از طریق کنسول مدیریت بیزاجی(Bizagi Console Management) اداره می شود.

محیط تولید(Production):

این محیط واقعی است که در آن فرایندهای مشتری برای کاربران نهایی در دسترس هستند. از طریق کنسول مدیریت بیزاجی(Bizagi Console Management) مدیریت وظایف و تنظیمات را می توان در پورتال تولید کار مانند ویرایش سیاست های کسب و کار، مدیریت کاربر و پیکربندی مجوز و مدیریت برای سرور SMTP و یا سیستم های ECM انجام شده است.

گزینه های راه اندازی فرآیند  و نحوه انتقال از محیط توسعه به سایر محیط های اشاره شده:

امکان ایجاد و استقرار فرایند در بیزاجی و انتقال آن از محیط توسعه به سایر محیط ها فقط با استفاده از یک کلیک فراهم است.
با استفاده از یک کلیک Deployment Bizagi به طور خودکار فرآیندها را به محیطی متفاوت از محیط توسعه منتشر می کند و این محیط را تنظیم می کند.
از طریق این روش بیزاجی( Bizagi ) به طور خودکار این محیط را ایجاد یا به روزرسانی می کند (به عنوان مثال، یک محیط تولید را ایجاد می کند).
ما در مقالات بعدی نحوه انتقال (Deploy)  از محیط توسعه به سایر محیط ها را آموزش خواهیم داد.
منبع : سایت بیزاجی

لطفا برای خواندن مقاله های بیشتر به سایت ما (BPMExpert) مراجعه کنید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *