Camunda BPM – نرم افزار کاموندا(در ایران به اسم کموندا شناخته شده است – البته به اشتباه)

نرم افزار کاموندا(کموندا) یک سیستم نرم افزاری منبع باز-BPMS- گردش کار و تصمیم گیری است. Camunda BPM با استفاده از ابزارهایی برای ایجاد گردش کار و مدل های تصمیم گیری-DMN- ،این امکان را به سازمان ها می دهد تا فرآیند های سازمانی خود را مکانیزه نمایند

این برنامه در جاوا توسعه یافته و تحت عنوان Apache License به عنوان نرم افزار منبع باز منتشر شده است.

این نرم افزار یک موتور گردش کار استاندارد سازگار با مدل فرآیند کسب و کار و مدل سازی (BPMN) و یک موتور تصمیم گیری سازگار با مدل تصمیم گیری و علامت گذاری (DMN) را فراهم می کند ، که می تواند از طریق REST در برنامه های جاوا و با زبان های دیگر ارتباط برقرار نمایند.

Camunda Modeler BPMN Colors Screenshot

معماری نرم افزار کموندا

Camunda BPM چارچوبی  مبتنی بر جاوا دارد. می تواند به عنوان یک سرور موتور پردازش مستقل و یا درون برنامه های جاوا سفارشی استفاده شود. این برنامه به توسعه دهندگان غیر جاوا REST API و کتابخانه های اختصاصی مشتری برای ساخت برنامه های متصل به موتور گردش کار از راه دور ارائه می دهد.

ویژگی های منحصر به فرد Camunda BPMS

برنامه دسک تاپ Camunda Modeler به توسعه دهندگان امکان ایجاد و ویرایش نمودارهای فرآیند BPMN و جداول تصمیم گیری DMN را می دهد.

فایل های ایجاد شده در modeler در موتورهای کاموندا مستقر می شوند ، که از تجزیه کننده BPMN برای تبدیل فایل های BPMN 2.0 XML و پرونده های DMN XML به اشیا Java جاوا استفاده می کنند و المانهای BPMN 2.0 را با مجموعه ای از پیاده سازی های رفتار BPMN پیاده سازی می کنند.

موارد استفاده معمول برای موتور گردش کار Camunda BPMN می تواند تنظیمات ریز سرویس ها و مدیریت وظایف انسانی باشد.

موتور تصمیم گیری Camunda DMN جداول تصمیم گیری مبتنی بر کسب و کار را اجرا می کند. از قبل با موتور گردش کار یکپارچه شده است اما می تواند به عنوان یک برنامه مستقل از طریق REST یا داخل برنامه های جاوا مورد استفاده قرار گیرد.

CMMN 1.1 and DMN 1.1 approved by OMG | Camunda

جهت دریافت دموی رایگان نرم افزار با ما از طریق فرم ذیل در ارتباط باشید

باعث افتخار ماست تا بتوانیم به شما در مکانیزاسیون فرآیند های سازمانتان، کمک کنیم.

کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

 

برنامه های وب Camunda BPMSابزارهای زیر را برای توسعه دهندگان و کاربران ارائه می دهد:

Cockpit: ابزاری برای عملیات فرآیند فنی که به کاربران امکان می دهد تا روند کار و تصمیمات تولید شده را کنترل کرده ، مشکلات فنی را تجزیه و تحلیل و حل کنند.
لیست وظایف: به کاربران نهایی اجازه می دهد تا در کارهای تعیین شده کار کنند و هنگام استفاده از موتور گردش کار Camunda برای مدیریت وظایف انسانی ، دید بیشتری ایجاد می کند.
Optimize: ابزاری برای تجزیه و تحلیل و گزارش دهی برای شناسایی خطاها و گلوگاه های موجود در فرآیندهای گردش کار.
Cawemo: ابزاری برای مدلسازی مشترک که به چندین کاربر امکان ایجاد ، ویرایش و مشخص نمودن نمودارهای فرآیند BPMN را می دهد. این ابزار در ابتدا یک برنامه وب مستقل بود که توسط توسعه دهندگان Camunda ایجاد شده بود و در ماه مه ۲۰۱۹ وارد پشته اصلی محصول شد.
مدیر: به کاربران اجازه می دهد برنامه های وب Camunda یا کاربران REST API را مدیریت کنند. مدیریت کاربر موجود را می توان از طریق LDAP ادغام کرد.

 

منبع : وب سایت Camunda.app

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *