مزایای مدیریت فرآیند کسب و کار چیست؟

در این مقاله به بررسی برخی از فواید و مزایای استفاده از BPM  می پردازیم.

  1. افزایش کارایی
    اولین مزایایی که پیاده سازی رویکرد BPM در سازمان افزایش کارایی می باشد.به دست آوردن درک بهتر از فرایندهای کسب و کار به سازمان ها اجازه می دهد تا تنگناها(یا گلو گاه ها ) و ناکارآمدی ها را پیدا و برطرف کنند. BPM همچنین می تواند به شناسایی وظایف و کارهایی که می توانند از مکانیزاسیون سود ببرند ، کمک میکند.
  2. افزایش چابکی
    نرم افزارهای BPM به سازمانها اجازه می دهد تا فرایندهای کسب و کار خود را به سرعت مکانیزه نموده و با دیگر سیستم ها تطبیق دهند تا بتوانند به تغییرات خارجی مانند نوسانات بازار یا اصلاح مقررات یا عوامل داخلی ، مانند تغییر استراتژی برای ارائه خدمات رقابتی تر پاسخ دهند.
  3. افزایش انطباق
    با تعیین قوانین در فرایندهای کسب و کار، مطابقت و بهترین شیوه ها مستقیماً در فرایندهای کسب و کار سازمان به بلوغ می رسند. این به اثبات انطباق با طرفهای خارجی سازمان کمک می کند و می توان از نقشه های فرایند به صورت داخلی برای تشخیص عدم رعایت و جلوگیری از انطباق استفاده کرد. از آنجایی که این رویکرد و نرم افزار هایی که از این رویکرد استفاده می کنند کاملا استاندارد بوده زبان مشترک بین تمام اجزای سازمان خواهند بود.
  4. افزایش همکاری
    استفاده از فرایند به عنوان یک زبان مشترک امکان همکاری موثرتر بین کسب و کار و فناوری اطلاعات (IT) را فراهم می آورد و در نتیجه توسعه سریعتر نرم افزار ها را در پی دارد. این امر به ارتقاء همکاری بین کارکنان این حوزه ها کمک می کند زیرا داده های سازمان را می توان در یک مخزن متمرکز ذخیره کرد ، بنابراین هر کس از اطلاعات یکسانی برخوردار است و میتواند بر اساس نیاز و سطح دسترسی مشخص شده از  آن ها استفاده نماید.
  5. کاهش ریسک
    نرم افزار BPM اجازه استانداردسازی فرآیندها را می دهد و دید و کنترل بیشتری بر اجرای فرآیندها ایجاد می کند و احتمال خطای انسانی را کاهش می دهد. بر اساس ویژگی های مدیریت دسترسی (مدیریت کاربران) می توانند اطلاعات را مشاهده و ویرایش کنند ،و بر همین اساس به سازمان ها در مدیریت داده ها کمک می کنند و از مسائل امنیتی جلوگیری می کنند.
  6. بهبود مستمر و مداوم
    مدل سازی و مرور فرایندها با نرم افزار BPM دید بیشتر و درک عمیق تری از نحوه عملکرد فرایندهای کسب و کار را فراهم می کند. کاربران می توانند به طور مداوم آنها را مرور کرده و فرصت هایی را برای بهبود جهت افزایش عملکرد افراد سازمان شناسایی کنند.

مزایای مدیریت فرآیند کسب و کار

 

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *