Data Replication در بیزاجی

 فقط برای دریافت اطلاعات از یک منبع داده خارجی و به صورت فقط خواندنی که می تواند به صورت دوره ای به عنوان یک کار پیش زمینه(Job) برنامه ریزی شود.

تکرار داده ها در بیزاجی یک مکانیسم یکپارچه سازی سطح داده است که امکان اتصال مدل داده پردازش به منابع داده های خارجی را فراهم می کند.

با استفاده از تکرار داده ها، بیزاجی به صورت دوره ای (به عنوان یک کار برنامه ریزی شده) با داده های منبع داده های خارجی هماهنگ می کند(synchronizes) و بنابراین یک نسخه به روز شده از اطلاعات ذخیره شده در جدول خارجی را حفظ می کند.

Data_replication

 

این اطلاعات به روز شده در جداول به عنوان یک مجموعه از مقادیر از پیش تعیین شده (Parameter Entity) ذخیره می شود. این لیست ها یا رکورد ها از جداول اغلب در لیست های کشویی(Combo Box) انتخاب می شوند.

Data Replication در بیزاجی که در این زمینه وجود دارد عبارتند از: فهرست شهرهای و کشورها، انواع محصولات خاص، کدهای ارز، و …

برای ادغام داده ها از جداول تراکنش (Master Entity)، به Virtualization Data مراجعه کنید. که در مقاله بعدی به آن پرداخته ایم.

چگونه کار می کند؟

استفاده از تکرار در بیزاجی:

  1. پیکربندی سیستم خارجی و ارائه دهنده داده (اتصال به منبع داده خارجی)( data provider)

بیزاجی یک محیط ویزاردگرافیکی به منظور کمک جهت پیاده سازی موارد مطرح شده با حداقل پیکربندی مورد نیاز را ارائه داده است.

  1. تعریف یک طرح تکرار( Replication Schema)

بیزاجی یک کار(Job) برنامه ریزی شده برای به روز رسانی، وارد کردن یا غیرفعال کردن اطلاعات در بیزاجی ایجاد می کند که از منبع خارجی(external source) وارد شده است.

  • این کار ممکن است به عنوان یک کار روزانه، هفتگی یا ماهانه انجام شود.
  • منبع داده های خارجی به عنوان تنها نقطه ای از مدیریت برای آن اطلاعات نگهداری می شود (ارائه دهنده خارجی اطلاعات مالک است).

هنگامی که هماهنگ سازی برنامه ریزی شده رخ می دهد، اطلاعات برای کاربران نهایی و برای مدیریت آن به عنوان بخشی از فرآیند کسب و کار در بیزاجی قابل نمایش و استفاده می باشد.

نکات بسیار مهم

تکرار داده ها برای آن دسته از جداول در منابع داده خارجی که در بیزاجی به عنوان پارامترهای ذکر شده (آن دسته از نهاد هایی که مجموعه ای از مقادیر از پیش تعیین شده برای انتخاب را دارند) اعمال می شود.

نسخه های پایگاه داده پشتیبانی شده توسط Wizard Replication (برای اتصال اوراکل و SQL Server عبارتند از (برای نسخه ۱۱٫۱)

Replication_MSSQL

 

هنگامی که یک پروژه نیاز به Data Replication برای منبع داده های مختلف از اوراکل و یا SQL سرور (مانند MySQL، فایل های XML، مایکروسافت دسترسی، و غیره)، نیاز به یک اجرای سفارشی و راه اندازی تکثیر داده ها از طریق پیکربندی پیشرفته است که در مقالات بعدی به آن خواهیم پرداخت .

جهت دریافت نرم افزار Bizagi فارسی؛ میتوانید با شماره های وب سایت تماس بگیرد؛ تیم کارشناسان BPM با تجارب ارزنده در طراحی، بازطراحی، پیاده سازی ، پشتیبانی و مشاوره و آموزش  ؛ آمادگی دارد در سراسر کشور خدمات حرفه ای را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

منبع: سایت بیزاجی

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *