مزیت استفاده از BPM

۱۰ مزیت استفاده از BPM (مدیریت فرآیند کسب و کار)

 

آیا فرآیندهای ثابت شما پاسخگوی نیازمندی ها و خواسته های بازار است؟
آیا شما با فرآیندهای زیادی سرو کار دارید و هیچ کدام به صورت درست پیش نمی رود؟
آیا شما نیازمند کوتاه تر شدن فرآیند تولید و ارایه هر چه سریع تر محصول به بازار هستید؟
آیا کارمندان و مشتریان شما اطلاعات کمی نسبت به این که چگونه با فرایندهای کلیدی کار کنند ، دارند؟
آیا مدیر با نبود اطلاعات در مورد فرایندها و چگونگی تصمیم براساس فرآیندها مواجه می باشد؟

 

در سناریوی فعلی جهانی سازمان در هر شکل و اندازه ای با رقابت های شدیدی مواجه هستند. برای اینکه سازمان توان رقابتی خود را حفظ کنند و همچنین سیر صعودی خود را در بازارهای جهانی پیش ببرندد و بهره وری خود را افزایش دهند باید از مدیریت فرآیند کسب و کار BPM استفاده کنند.

این نکته در مورد BPM بسیار حائز اهمیت می باشد که BPM ترکیبی از اقدامات روش محور برای به جلو بردن ارزش سازمانی از طریق بهبود فرآیند است.
آن می تواند به سادگی تعریف یک فرآیند نامشخص ویا مشاهده مستمر به فضاهای بهبود یافته و تغییر یافته باشد و یا می تواند به پیچیدگی کامل کردن فرآیند کسب و کار مهندسی مجدد سرمایه گذاری باشد .

جهت دریافت مشاوره حرفه ای و رایگان با شماره سایت تماس حاصل فرمایید

با صرف نظر از اینکه دیدگاه شما چیست در این مقاله که فواید بسیاری در مورد BPM گفته شده است ما به بررسی بخشی از فواید آن می پردازیم.

۱- مهارت(Agility)

سازمان ها به صورت مداوم با نیاز به تغییر مواجه هستند . ممکن است این تغییرات به خاطر تغییر قانون ، تقاضای بازار یا ظهور شیوه های جدید کار باشد. یکی از ویژگی های کلیدی BPM این است که با توجه به فرآیند ، طراحی فرآیند می تواند انعطاف پذیر باشد. با استفاده از BPM شما می توانید با کم ترین هزینه تغییرات لازمه را برای یک فرآیند ایجاد کنید.شما می توانید متناسب با نیاز سازمان ،فرآیندها را ایجاد کنید.

۲- بهره وری و سودمندی(Productivity)

با BPM شما میتوانید اتوماسیون بسیاری از عناصر تکراری را در گردش های منظم تسهیل کنید. با حذف تنگناها ، تعریف فرآیندهای موازی و حذف مراحل زائد در BPM شما می توانید فرآیندها را بهبود ببخشید.
این بهبود بخشیدن ها به کارکنان اجازه خواهد داد تا زمان بیشتری را صرف فعالیت های دیگر بکنند تا زمانی که عملکرد های اصلی به کار گرفته شود. این به معنی بهره وری و کاهش اضافات است.

۳- کارایی و کاهش خطرات(Efficiency & Reduced Risks)

دیدی که فرآیندهای تجاری به ما می دهد این امکان را به ما می دهد تا برروی ناکارآمدی ها در فرآیندها توجه کنیم. از آنجاییکه BPM به سازمان ها این فرصت را می دهد که به صورت کار آمد تری کار کنند ، سازمان ها می توانند منافع خود را بیشتر حفظ کنند. همچنین با طراحی یک BPM خوب طراحی شده می توانیم فرآیند را اجرا ، نظارت و خطر تقلب را کاهش دهیم.

 مزیت استفاده از BPM
 

 

۴-پذیرش و شفافیت(Compliance & Transparency)

سازمان ها نیازمند همگام سازی خود با قوانین صنعتی هستند. مدیریت فرآیند کسب و کار این اطمینان را به سازمان ها می دهد که می توانند با سرعت بسیار بالا با التزامات قانونی هماهنگ شوند و آن هارا پیاده سازی کنند به همین دلیل از تاخیر انطباق و جریمه جلوگیری می کنند.

زمانی که شما خود را هماهنگ می کنید می توانید دقیقا با چرخه کار پیش بروید . هم چنین اینه بدین معنی است که فرآیندهای سازمانی برای کارمندان و کارکنان قابل مشاهده است.

۵- رضایت کارکنان(Employee Satisfaction)

مدیریت فرایند کسب و کار خط قرمزهای زیادی را حذف می کند و به کارکنان اجازه می دهد تا به صورت صد در صدی بر روی کار خود تمرکز کنند تا اینکه اتوماسیون کارهای تکراری زیادی را حذف کند و دسترسی به اطلاعات را آسان تر کند . این به نوبه خود باعث افزایش بهره وری و نیروی کار شاد تر می شود.

۶-تمرکز بر مشتری(Customer Focus)

با فرآیندهای کم حجم و افزایش بهره وری کارمندان راحت تر می توانند بر روی مشتری تمرکز کنند . در اینجا نیاز به افزایش ظرفیت جهت پاسخگویی سریع تر به پیشنهادها وجود خواهد داشت هم چنین نیازمندی به ایجاد راه حل های سریع تر و همگام سازی سریع ترنیز احساس می شود.مدیریت فرآیند کسب و کار همپنین با به هم پیوستن افراد و تکنولوژی در یک مسیر باعث افزایش رضایتمندی مشتری می شود.با BPM کارکنان قادر به تمرکز بر روی فعالیت هایی هستند که باعث ارائه نتایج مناسب تر برای مشتریان و سهامداران می شوند.

۷-سازگاری ، تکرارپذیری، انتقال پذیری(Consistency, Repeatability & Transferability)

با BPM هرکار همانطوری که طراحی و برنامه ریزی شده انجام می شود مشکلات یکسان یکجا معرفی می شوند و دیگر نیازی به تولید دوباره چرخه نمی باشد حتی اگر نقش آن تغییر کند.شرایط استثنایی و پاسخ ها را هم حتی با مدیریت فرآیند کسب و کار به وضوح می توان مشخص کرد و با BPM از این می توان اطمینان داشت که آنها به طور یکسان کنترل می شوند.

۸-پایداری(Sustainability)

فرآیندهای کسب وکار به طور مستمر خود را با تغییرات سازمانی هماهنگ می کنند تا نتایج مورد انتظار را ارائه دهند . این هماهنگ سازی توسط BPM صورت می گیرد در زمانی که کنترل و یا نطارت مدیریتی انجام می شود.

۹- اندازه پذیری؛ قابلیت اندازه گیری(Measurability)

تمامی فرآیندها در پایان برای مقایسه می تواند مورد اندازه گیری قرار بگیرد. این کار باعث مدیریت بهتر فرآیندها و افراد می شود.
زمانی که با تکنولوژی مورد استفاده قرار می گیرد شرایط گزارش و ابزارهای آنالیزی را برای تصمیم گیری های اجرایی فراهم می کند
با BPMS شما می توانید فرآیندهای اجرایی و کمیت های آن و چگونگی کار فرآیندها در کمک کردن به سازمان ها برای بهینه سازی گردش کار را به دست آورید.

۱۰-یکپارچه سازی فناوری(Technology Integration)

BPM پل ارتباطی کاربران کسب و کار فناوری اطلاعات است، هدف از استفاده ی BPM تمرکز بر روی نرم افزار نیست بلکه بر روی فرآیندهایی می باشد که دارای برنامه های کاربردی هستند.
در این مقاله برخی از مزایای مدیریت فرآیند کسب و کار  BPM مطرح شد با استفاده از آنها می توان یک سازمان را برجسته کرد.
BPM به معنای یک نرم افزار کاربردی یا گروهی که در سازمان فعالیت می کنند نیست بلکه راهکاری است که اطمینان می دهند این ویژگی ها را می توان در سازمان پیاده سازی کرد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *