اتوماسیون فرآیند هوشمند (IPA) چیست؟

what is intelligent process automation

اتوماسیون فرآیند هوشمند در موارد مختلفی کاربرد دارد از اتومبیل های بدون راننده گرفته تا هواپیماهای بدون سرنشین ، اتوماسیون با ایجاد و استفاده از اشکال جدیدی از هوش مصنوعی ، به در دسترس قرار دادن فناوری های عصر جدید کمک می کند. چه ارتباطات مشتری به صورت دستیار ، چه کارهای خودکار در یک شرکت ، اتوماسیون نحوه زندگی و کار ما را دگرگون می کند.
Forrester پیش بینی می کند که امسال اتوماسیون “به نوک نیزه تحول دیجیتال تبدیل خواهد شد و از زیرساخت ها گرفته تا مشتریان و مدل های کسب و کار تأثیر می گذارد.” برای ارائه خدمات مبتنی بر این اتوماسیون ، سازمان ها باید عملیات پیچیده خود را از طریق فرایندهای خودکار تنظیم کنند.

هدف اصلی اتوماسیون فرآیند هوشمند چیست؟

اتوماسیون پردازش هوشمند (IPA) مجموعه فناوری هایی است که برای مدیریت ، خودکار سازی و تلفیق فرآیندهای دیجیتال گرد هم می آیند. فناوری های اصلی سازنده IPA شامل اتوماسیون فرآیند دیجیتال (DPA) ، اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) و هوش مصنوعی (AI) است.
DPA مجموعه چابک فناوری های اتوماسیون فرایند هوشمند را توصیف می کند که از ریشه های خود در فناوری BPM تکامل یافته اند. DPA چابکی و بصیرت لازم برای ایجاد یک رویکرد جامع برای اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار را فراهم می کند. این امکان را برای شما فراهم می کند تا جریان داده ها را در سراسر شرکت خود مدیریت کنید و شناسایی زمینه های بهبود و ایجاد تغییرات سریع را آسان تر می کند.
متناوباً ، RPA سرعت و کارایی را به بارمی آورد. استقرار ربات هایی که عملکردهای انسان را تقلید می کنند ، به کاهش کارهای بسیار دستی و پرمشغله مانند انتقال مجدد داده ها از یک سیستم به سیستم دیگر کمک می کند.
سپس هوش مصنوعی  تصمیم گیری بسیار خوبی را در سامانه ها ایجاد می کند. این سطح تفکر دیگری را برای اتوماسیون به ارمغان می آورد زیرا هوش مصنوعی می تواند داده ها را به گونه ای تجزیه و تحلیل کند که انسان نمی تواند ، الگوها را در داده ها تشخیص داده و از تصمیمات گذشته برای انتخاب هوشمندانه تر تصمیم ها کمک می گیرد.
در حالی که این فناوری ها همه در نوع خود قدرتمند هستند ، اما استفاده از آنها به صورت جداگانه کافی نیست. با متحد کردن راه حل های  RPAو AI با DPA ، می توانید اطمینان حاصل کنید که رویکردی استراتژیک در پیش گرفته اید و نه تنها وظایف ، بلکه کل فرایندها را در کل شرکت خودکار می کنید.

مزایای اتوماسیون فرآیند هوشمند

مک کینزی  McKinsey گزارش می دهد: “بسیاری از شرکت ها در سراسر صنایع IPA را تجربه کرده اند ، با نتایج چشمگیر: اتوماسیون ۵۰ تا ۷۰٪ وظایف ، که به ۲۰ تا ۳۵٪ بازده هزینه سالانه تبدیل شده است.” این به روش های زیر حاصل می شود:

سازماندهی انسانها و روبات ها

به جای اینکه فناوری های ساده ای مانند RPA را در سیلوها به کار گیرید و آنها را برای انجام کارهای جداگانه رها کنید ، اتوماسیون فرآیند هوشمند می تواند به هماهنگی کار بین روبات ها ، افراد و سیستم ها کمک کند. رباتیک خوب است ، اما تا زمانی که آنها را با یک سیستم IPA ادغام نکنید ، در نهایت با راه حل های جداگانه در مقابل راه حل های سازمانی مواجه خواهید شد.

آزاد کردن کارمندان از کارهای روزمره

کارمندان می توانند از طریق کارهایی که با فشار زیاد کار می کنند آزاد شوند و در مناطق با بهره وری بیشتر کار کنند. با ترکیب با DPA و AI ، می توانید اطمینان داشته باشید که تصمیم صحیح گرفته شده است زیرا در گردش کار برنامه ریزی شده است و AI به تصمیم گیری آگاهانه در طول مسیر کمک می کند.

اطمینان از حاکمیت مناسب و به حداقل رساندن خطر

با خودکارسازی فرایندها  ، می توانید خطر خطاهایی مانند ورود نادرست داده ها را کاهش دهید. RPA از این وظایف اتوماتیک مراقبت می کند ، اما اگر استاندارد سازمانی را شکسته یا از آن خارج شود ، IPA با دانستن اینکه فرآیندهای شما به طور مداوم در حال تکمیل است ، به شما آرامش می دهد.

قابل مشاهده بودن فرآیندها از انتها به انتها و تجربه مشتری

وقتی فناوری های اتوماسیون فردی به کار گرفته می شوند ، دیدن نتیجه کار در کل شرکت دشوار است. با استفاده از IPA ، می توانید کل روند کار را مشاهده کنید ، به شما این امکان را می دهد که گلوگاه ها یا نقاطی را که تجربه مشتری در آنها روانتر است ، شناسایی کنید.

چابکی و سرعت تغییر فرایند

IPA شما را قادر می سازد نه تنها پردازش پایان به پایان را تسریع کنید بلکه ایجاد تغییرات سریع در فرایندها و فن آوری های پشتیبانی کننده را نیز آسان می کند. این به سازمانها کمک می کند تا فرآیندهای کسب و کار خود را به طور مستمر بهبود بخشند.

چه ساز مان هایی اتوماسیون فرآیند هوشمند را استفاده می کنند؟

یک نمونه معمول از موارد استفاده برای اتوماسیون فرآیند هوشمند ، وضعیتی است که سازمان ها باید داده ها را به مشتری بدهد، اما کارهای دستی زمان قابل توجهی را می گیرد ، مانند پردازش خسارت بیمه یا اتوماسیون درخواست مشتری.
یکی از بزرگترین گروههای بانکی در آمریکای لاتین ، بانکولومبیا ، از Bizagi به عنوان بستر اتوماسیون فرایند هوشمند خود برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان به صورت دیجیتال  استفاده می کند و به انسان ها و روبات ها برای همکاری موثر کمک می کند. مقیاس آنچه در این فضا به دست آورده اند فراتر از بسیاری از بانک های جهان است.
یک مثال از دستاوردهای آنها ، ترکیب اتوماتیک دسکتاپ روباتیک است که با هماهنگی پلتفرم Bizagi IPA برای پشتیبانی از کارمندان شعبه خود ارائه اطلاعات صحیح مشتری در زمان واقعی به آنها ، با استفاده از AI   ، بهترین خدمات را ارائه می دهد. این افزایش ۵۹ درصدی در بهره وری از زمان خدمات و بیش از ۵۱۵،۰۰۰ ساعت در سال از زمان آزاد شده است.

اتوماسیون هوشمند: روش جدید برای نوآوری

سیستم های قدیمی از تحول دیجیتال جلوگیری می کنند زیرا جایی برای تلفیق فن آوری های جدید باقی نمی گذارد. برای رساندن امتیازی که بسیاری از سازمانها به آن احتیاج دارند ، آنها به یک بستر نیاز دارند که به عنوان یک واسط اطلاعات هوشمند عمل می کند که با سیستم های قدیمی شما کار می کند و می تواند به راحتی پیکربندی شود.
Bizagi به عنوان یک پلت فرم اتوماسیون فرایندهای هوشمند ، DPA ، RPA و AI را ترکیب می کند تا یک راه حل یکپارچه ایجاد کند ، که به شما امکان می دهد هر کامپوننت را مدیریت کنید ، تحول دیجیتال را هدایت کنید و در نهایت اتوماسیون هوشمند در کل شرکت را تحویل دهید.
دیگر خبری از اتوماسیون پردازش هوشمند در مقابل اتوماسیون فرآیند رباتیک نیست ، زیرا IPA استراتژی وسیع تری درمورد RPA ایجاد می کند و به شما کمک می کند از روبات های خود بیشترین بهره را ببرید. به جای استفاده از فن آوری های جداگانه ، آنها را با یک سیستم IPA متحد کنید تا چابکی و ثبات لازم را بدست آورید. به این ترتیب می توانید محل اتصال روبات ها را شناسایی کرده و همزمان با اتصال کارمندان ، مشتریان و شرکای تجاری خود ، نیروی کار دیجیتالی خود را هماهنگ کنید.
Deloitte  می گوید: “پیشرفت در هوش مصنوعی ، رباتیک و اتوماسیون ، که با سرمایه های قابل توجهی پشتیبانی می شود ، دوره جدیدی از اتوماسیون هوشمند را تقویت می کند ، که احتمالاً در سالهای آینده به یک محرک مهم عملکرد سازمانی تبدیل خواهد شد.”

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *