اتوماسیون فرآیند کسب و کار (BPA) چیست؟

ما در مقالات قبلی در خصوص اتوماسیون فرآیند هوشمند (IPA) نوشتیم و در این مقاله می خواهیم اتوماسیون فرآیند کسب و کار را شرح دهیم.

اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار (BPA) توسط گارتنر به عنوان “اتوماسیون فرآیندهای پیچیده کسب و کار و عملکردهای فراتر از دستکاری داده های معمولی و فعالیت های ثبت سوابق ، معمولاً با استفاده از فناوری های پیشرفته” تعریف شده است.

این بدان معناست که اتوماسیون فرآیند کسب و کار می تواند برای دستیابی به کارهای تکرار شونده در سراسر سازمان برای بهبود کارایی اعمال شود ، در حالی که همزمان برنامه ها را متصل می کند و فرآیندهای ساده را از طریق پردازش کارمندان در منابع انسانی گرفته تا خرید در امور مالی ، در همه بخش ها متصل می کند.

تفاوت اتوماسیون فرآیند کسب و کار و اتوماسیون فرآیند دیجیتال چیست؟

این سوال بسیار خوبی است و بحث های زیادی پیرامون تفاوت این دو اصطلاح وجود دارد. اما این دو اصطلاح می توانند به جای یکدیگر استفاده شوند

اصطلاح اتوماسیون فرآیند دیجیتال (DPA) اولین بار توسط Forrester در سال ۲۰۱۷ استفاده شد. Bizagi به عنوان یکی از رهبران موج Forrester برای اتوماسیون فرآیند دیجیتال برای استقرار در نرم افزار خوددر سال ۲۰۱۹ معرفی شد.

DPA از نرم افزاری برای کمک به برنامه های کاربردی ، دستگاه ها و اطلاعات افراد در سراسر سازمان استفاده می کند ، که همچنین توصیف دقیق BPA است.

تفاوت مدیریت فرآیند کسب و کار و اتوماسیون فرآیند کسب و کار چیست؟

مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) روشی مرتبط با BPA است. طبق تعریف گارتنر ، BPM بیشتر بر روی مدلهای فرایند و چگونگی مدل سازی ، تجزیه و تحلیل ، اندازه گیری بهبود و بهینه سازی فرایندهای کسب و کار تمرکز دارد.

از طرف دیگر ، اتوماسیون فرآیند کسب و کار در مورد مجموعه گسترده تری از فعالیت ها اعمال می شود: خودکارسازی این فرآیندها و سپس استفاده از آنها در کل کسب و کار برای بهبود کارایی ، ارتقا collaboration همکاری و امکان اتصال.

هر چند لازم به ذکر است که BPA از BPM تکامل یافته است. این روش بر پایه BPM سنتی استوار است تا به کسب و کارها کمک کند تا فرآیندهای پایان به پایان را بهینه کنند و تحول دیجیتال را در کل شرکت ارائه دهند.

مزایای اتوماسیون فرآیند کسب و کار چیست؟

بهبود کارایی: به سرعت ،کارها را انجام می دهید ، بدون هیچ گونه تداخل دستی ، صرفه جویی در وقت و هزینه

تجربه مشتری را افزایش دهید: داده هایی را در دسترس قرار می دهد که اجازه می دهد مشتری آن ها را حس کرده و به سازمان ها کمک کند تجربیات شخصی تری ایجاد کنند.

فعال کردن اتصال یا connectivity  : سیستم ها را ادغام می کند و سیلوها را از بین می برد تا یک نمای واحد از داده های کسب و کار فراهم کند تا تصمیم گیری بهتر و آگاهانه تر انجام شود

ارتقا اتصال یا connectivity : تیم های تحلیل گر کسب و کار و فناوری اطلاعات می توانند با یک پلت فرم واحد به طور موثرتری همکاری کنند

هماهنگی کسب و کار : از هماهنگی افراد ، سیستم ها و اطلاعات در سراسر سازمان برای پشتیبانی از استراتژی کسب و کار پشتیبانی می کند

 

نمونه هایی از سازمان ها که از اتوماسیون فرآیند کسب و کار استفاده کرده اند.

Universal Group از اتوماسیون فرآیند کسب و کار برای تعریف و تحویل وظایف در فرآیند مطالبات خود به عنوان بخشی از پیشنهاد بیمه اتومبیل استفاده کرده است. در نتیجه ، آنها تعداد درخواست های پردازش شده را دو برابر کردند ، آن ها با این کار فقط مجبور به استخدام یک کارمند اضافی شدند. اتوماسیون به آنها کمک کرده تا وسایل نقلیه تعمیر شده را سریع و کارآمدتر به مشتریان برگردانده  ، مشتریان را خوشحال کرده و به افزایش ۴۵ درصدی درآمد بیمه گر کمک نمایند.

Kyocera ، تولید کننده چاپگرهای چند منظوره ، برای بهینه سازی فرآیند قیمت گذاری خود ، از اتوماسیون فرآیند کسب و کاراستفاده کرده است. مدت زمان فرآیند ۸۵٪ کاهش یافته است تا زمان  کسب و کار جدید Kyocera تسریع شود. پیش از این ، این فرآیند از طریق ایمیل و صفحات گسترده اکسل انجام می شد ، اما اکنون مستقیماً با SAP ادغام می شود تا فرآیند خرید را فعال نماید.

 

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *