رویداد خطا (Event Error) در BPMN

در این ویدیو ما قصد داریم رویدادهای خطا(Event Error)را نشان دهیم.
وضعیت کسب و کار زیر را در نظر بگیرید.
در یک درخواست اعتباری ، یک سرویس گزارش اعتبار مرتبط با مشتری را برای تجزیه و تحلیل درخواست بازیابی می کند. این گزارش برای ادامه فرآیند تجزیه و تحلیل اجباری است. در این نمودار ، آزمون خدمات یک نقطه ادغام برای بازیابی گزارش اعتبار را نشان می دهد. پس از آن تحلیلگر اعتبار، می تواند درخواست را ارزیابی کند. با این حال ، در صورت عدم موفقیت در آزمون گزارش اعتبار ، چه اتفاقی می افتد؟ این فرایند در BPMN گیر کرده است ، شکل دیگر رویداد، رویدادخطا  است که به مرز service task متصل شده است. این رویداد نشان دهنده یک خطا است ، به این معنی که این سرویس نمی تواند به طور معمول کامل شود ، سیستم خارجی ممکن است در دسترس نباشد یا ممکن است ارتباط قطع شود. این یک استثنا فنی است ، نه یک استثنا  کسب و کار. با اتمام کار سرویس ، جریان طبیعی دنبال می شود. در این نمودار ، فعالیت B یک service task است. اگر این سرویس به دلیل خطای فنی از کار بیفتد ، یک جریان استثنا در فعالیت D راه اندازی می شود ، به وضعیت کسب و کار بر می گردیم. اگر سرویس پاسخ نداد. این گزارش باید به صورت دستی توسط یک تحلیلگر اعتبار ارائه شود. این جریان استثنایی است که فعالیت گزارش دریافت اعتبار از کار می افتد ، به نمودار با این جریان استثنا نگاه کنید. در این حالت ، اگر service task از کار بیفتد ، یک کار دستی برای ادامه فرآیند راه اندازی می شود. شبیه سازی را مشاهده کنید. این یک رویداد خطا در یک کار خدماتی است که نشان دهنده یک خطا است. اکنون وضعیت کسب و کار دیگری را در نظر بگیرید. در فرآیند ادعاها و شکایات ، بعد از انجام اقدامات مرتبط با ادعا ، نتیجه نهایی باید اعلام شود. این ارتباطات با ویژگی های ارتباط تلفنی همیشه در ابتدا مشخص می شود.
هر سه ساعت تلاش می شود تا سه بار تماس انجام شود اگر شماره تلفن با ارسال نامه کتبی اشتباه باشد. وقتی یک رویداد خطا به یک زیر فرایند متصل می شود ، منبع خطا در زیر فرایند قرار دارد. سیگنال خطا توسط رویداد خطا پرتاب می شود. هنگامی که رویداد خطا حاصل می شود ، به این معنی است که این زیر فرایند به طور غیر عادی به پایان رسیده است ، و بنابراین یک جریان استثنا باید توسط فرآیند دنبال شود. شبیه سازی را ببینید. یک رویداد خطا نشان می دهد که مسیر جریان با خطا  به پایان رسیده است.
این یک خطای استثنا را راه اندازی می کند که توسط یک رویداد میانی خطا، متصل به مرز زیر فرایند انجام  می شود. این رویدادخطای پرتاب نامیده می شود. با بازگشت به وضعیت کسب و کار ما  زیر فرایند تلفن از طریق مشتری دارای error boundary است.
سیگنال خطا یا error signal فقط می تواند توسط رویداد میانی خطا، مرتبط با این زیر فرایند اجرا شود. وقتی این اتفاق می افتد ، جریان استثنا همان فعالیت مکاتبه است. در غیر این صورت هزینه توسعه این زیر فرایند را به پایان می رساند. اگر تلفن به اشتباه در سیستم وارد شده باشد ، زیر فرایند به طور غیر عادی به پایان می رسد ، به دلیل خطا نمی توان آن را با موفقیت به پایان رساند. در این حالت ، سیگنال خطا توسط رویدادخطا   ارسال می شود و فرآیند توسط رویداد میانی خطا اجرا می شود

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *