رویداد میانی(intermediate event) در BPMN

در این ویدیو ما قصد داریم رویداد میانی یا Intermediate event را نشان دهیم.
وضعیت کسب و کار زیر را در نظر بگیرید. در فرآیند ادعاها و شکایات ، مشتری باید ثبت نام کرده و اسنادی را برای تأیید ادعا ارائه دهد. پس از ثبت ادعا ، لیست مستندات مورد نیاز برای مشتری درج شده و نمایش داده می شود. پس از ارائه مستندات توسط مشتری، فرآیند درخواست ادعا برای انجام اقدامات لازم و اطلاع مشتری ادامه می یابد.
در این مدل فرآیندی ، فعالیتهای اصلی نمودار شده است. به عنوان مثال ، ثبت درخواست ادعا یا شکایت. هنگامی که این فرآیند شروع می شود. این فعالیت توسط کاربر در مدت زمان مشخص انجام می شود. این می تواند توسط یک سازمان کنترل شود. یعنی سازمان می تواند زمان صرف شده در این فعالیت را کنترل کند. با این حال ، فعالیت دریافت اسناد متفاوت است. این عمل به مشتری بستگی دارد که در بدترین حالت یک بازیگر خارجی سازمان است ، مشتری نمی تواند مستندات را ارائه دهد. اگر این عمل با فعالیتی مدلسازی شود ، شخصی که به این فعالیت اختصاص داده شده مجازات خواهد شد زیرا فعالیت هرگز اجرا نمی شود.
بنابراین این الگو به عنوان یک فعالیت صحیح نیست. این نوع از وقایع خارجی که می توانند در یک فرآیند رخ دهند به عنوان رویدادهای میانی مدل سازی می شوند ، یک رویداد میانی نشان می دهد که ممکن است اتفاقی رخ دهد. این در مثال قبلی با یک دایره دو خط نشان داده شده است ، که نمایانگر اسناد دریافتی توسط یک رویداد می باشد ، زیرا این یک رویداد خارجی است ، و به شخص منصوب آن بستگی ندارد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *