چرا شرکت ها به پلتفرم های Low Code نیازمند هستند؟

چه پلتفرم هایی Low Code هستند؟(Low Code BPMS)

به زبان ساده به ابزار هایی که به شما کمک می کند تا مدل های تولید شده در سازمان شما را به نرم افزار های کاربردی بدون نیاز به دانش برنامه نویسی تبدیل کنید نرم افزار های Low code  یا ابزار های تولید نرم افزار بدون نیاز به دانش برمانه نویسی می گویند.

تولید نرم افزار بدون کد نویسی هدف اصلی این ابزار ها می باشد.

سیستم های نرم افزاری یا پلتفرم های با کدنویسی کم تقاضای بسیار زیادی دارند. بر اساس تحلیل مجله معتبر Forrester ، برآورد می شود ۷۵ درصد از کل نرم افزارهای سازمانی با استفاده از فناوری Low Code   در سال ۲۰۲۱ ساخته خواهند شد.

این تقاضا از الزامات مختلف ناشی می شود که منجر به نیاز به روشی چابک برای کمک به تیم ها می شود تا ضمن کاهش هزینه ها ، کسب و کار را سریعتر توسعه دهند. و می توانند در کل کسب و کار مورد استفاده قرار گیرند ، از فرایندهای منابع انسانی مانند درخواست مرخصی گرفته تا خرید برای فروشندگان و تامین کنندگان یا مدیریت پروژه. و …

مقابله با چالش های مبتنی بر فرآیند

آخرین مقاله Forrester تأثیر اقتصادی پلت فرم اتوماسیون هوشمند با کد کم Bizagi را بررسی می کند. نتایج نشان داد که مشتریان به دلیل افزایش بهره وری کاربر نهایی ، صرفه جویی در هزینه و تأثیر کلی کسب و کار ، متوسط ​​بازدهی سرمایه گذاری ۲۸۸٪ را مشاهده کردند. طبق تحقیقات قبلی فارستر ، “فروشندگان سیستم های کم کد برای برنامه های پردازشی به دنبال جایگزینی مجموعه های سنگین و پیچیده BPM هستند که به سرمایه گذاری های مالی و آموزشی قابل توجهی نیاز دارند.”

در دنیایی که همواره در حال تغییرات سریع است ، هر رهبر کسب و کار با چالش بزرگ تحول دیجیتال روبرو می شود. فرایندها و سیستم های کاربردی که به آنها نیرو می دهند ، تا حد زیادی به ارائه چابکی دیجیتالی مورد نیاز می پردازند. اما توجه به این نکته مهم است که هیچکدام از آنها بدون افراد اتفاق نمی افتد.

با این وجود به دست آوردن تحول های دیجیتال می تواند هزینه هایی را به همراه داشته باشد و اغلب کمبود نیروی برمامه نویس ماهر در مجموعه ها وجود دارد. این جایی است که برنامه های کد کم از مزیت قابل توجهی برخوردار می باشند، زیرا به تلاش فنی کمتری نیاز دارد تا فرایندها توسط کسانی که قبلاً در این کسب و کار هستند ساخته یا اصلاح شوند.

توانمند سازی کارکنان با ایجاد توسعه دهندگان شهروندی

یک پلت فرم با کد کم ، به کاربران کسب  وکار این قدرت را می دهد تا به توسعه دهندگان شهروندی تبدیل شوند. آنها می توانند با استفاده از گردش کار با کد کم ، فرآیندهای ساده را ایجاد یا تغییر دهند. این بدان معناست که آنها برای رمزگذاری مجدد سیستم مجبور نیستند به فناوری اطلاعات نیازمند شوند ، که این قابلیت  به IT فرصت می دهد تا روی فرآیندهای پیچیده تری تمرکز کند.

جان ریمر از فارستر می گوید: “واقعیت این است که توسعه دهندگان شهروندی از قبل در سازمان شما حضور دارند (چه شما این را بدانید و چه ندانید).” “اکثر مردم اکنون عادت کرده اند که زندگی شخصی خود را از طریق تلفن انجام دهند ، بنابراین کار دیجیتال برای آنها بسیار طبیعی تر و مناسب تر می باشد.

“توسعه دهندگان شهروند معمولاً با گردش کار یا برنامه های ردیابی ساده شروع می کنند – نقص ردیابی ، مدیریت موجودی ، ساعت ورود به سیستم ، فرآیندهای تأیید متنوع ، و غیره. اگر پلتفرم به اندازه کافی قدرتمند باشد و توسعه دهنده بلندپروازانه باشد ، برنامه ها از آنجا پیشرفت می کنند و در مقیاس رشد می کنند. “

به عنوان مثال ، اگر یک کاربر کسب و کار راهی را مشاهده کند که می تواند پس از راه اندازی اولین نسخه ، فرآیند را کارآمدتر کند ، می تواند این فرآیند را مستقیماً در مدل فرآیند بهبود ببخشد و تغییرات را در بستر کم کد به سرعت اعمال کند . این می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه سازمان و در هزینه های توسعه شود.

متحد کردن کسب و کار و فناوری اطلاعات با Low code

وقتی نوبت به تغییر فرایند می رسد ، کلید موفقیت قرار گرفتن همه موارد در یک بخش به صورت متمرکز است. در شرکتهایی که معنای همکاری بین سازمانی مطرح است ، سیستم های برنامه کم کد همچنین می توانند کاربران کسب و کار با IT متحد کنند و به تقویت روابط بین بخش ها کمک کنند.

همانطور که ریمر توضیح می دهد ، “مشاهده فناوری اطلاعات به عنوان تنها ارائه دهنده راه حل های فناوری در یک کسب و کار واقعاً تفکری در قرن گذشته است … سیستم های مدرن و برنامه های Low Code فرصتی برای فناوری اطلاعات برای توانمندسازی توسعه دهندگان  ، همکاری با آنها و نقش مربیان است. ، همه در یک محیط حاکم و قابل مشاهده است. به طور خلاصه ، کد کم تهدیدی برای IT نیست – احتمالاً بهترین راه حل برای سایه IT است که تاکنون داشته ایم. “

یک علامت رایج که در حین تحول دیجیتالی گزارش و مشاهده شده این است که دپارتمان های کسب و کار و فناوری اطلاعات همیشه با هم کار نمی کنند. بنابراین چگونه شرکت ها می توانند همکاری موثرتر را تقویت و تقویت کنند؟
سه چیز برجسته است:

اهداف مشترک – اغلب گفته می شود که دو فکر بهتر از یک فکر است ، و در سفر تحول دیجیتال ، هر دو چشم انداز کسب و کار و IT برای موفقیت لازم است. هر دو باید از ابتدا در جهت رسیدن به اهداف نهایی یکسان درگیر شوند .

زبان مشترک – بزرگترین مانع همکاری ارتباط بد است. مشکل این است که افراد کسب و کار و فناوری اطلاعات به زبان های مختلف صحبت می کنند. برای دستیابی به تحول فرآیند ، مراحل لازم و KPI برای موفقیت باید به گونه ای تعریف شود که هم برای افراد کسب و کار و هم برای آن منطقی باشد – نه یکی یا دیگری.

زمینه های مشترک – همکاری همیشه به فضایی برای کار نیاز دارد ، فضایی که برای کار مورد نیاز مناسب باشد. وقتی صحبت از اتوماسیون فرآیند می شود ، بهترین سیستم ها از خود فرایند به عنوان اساس برنامه استفاده می کنند. این فرایند تبدیل به یک نقشه زنده ،  قابل درک از نیازهای برنامه می شود – نقشه ای که در صورت تکامل می تواندOnline تغییر کند.

افزایش بهره وری با اتوماسیون فرآیند ها

همانطور که دیدیم ، مزایای توسعه فرآیند با استفاده از سیستم های کم کد کاملاً واضح است. اما هنگامی که از سیستم های کم کد برای اتوماسیون برنامه های کاربردی استفاده می شود ، مزایای دیگری نیز در استقرار یافت می شود. اکثر مزایای Bizagi در مطالعه تأثیر کل اقتصادی Forrester به عنوان افزایش بهره وری کاربر نهایی آشکار می شود ، همانطور که در یک خلاصه مطالعه از اینفوگرافی نشان داده شده است.

خودکار کردن وظایف از طریق یک پلت فرم برنامه کم کد ، به یک سازمان خدمات مالی کمک کرد تا بیش از ۵۰۰۰۰۰ ساعت در سال برای کارگران اصلی خود صرفه جویی کند ، زیرا آنها می توانند تمام اطلاعات مشتریان را در یک زمان واقعی از طریق یک سیستم عامل مشاهده کنند. این نه تنها به کارمندان کمک می کند تا کارهای روزمره خود را با استاندارد بالاتری انجام دهند ، بلکه مشتریان با خدمات و تجربه بهتر را نیز به وجد می آورند.

اتوماسیون با کد پایین همچنین می تواند به توزیع مجدد کارمندان در مناطقی از شرکت که از آنها استفاده بهتری دارند ، کمک کند. یک شرکت تدارکاتی با دستیابی به نرخ اتوماسیون بیش از ۹۰٪ برای فرآیند صورتحساب وظیفه ، توانست چندین FTE را دوباره مورد استفاده قرار دهد.

 

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *